Černé fazole jsou velkým přínosem pro naše zdraví

Fazole obecně jsou prospěšné pro lidské tělo avšak lidé je moc nekonzumují. Trvá dlouho, než je připravíte, nadýmají a ne vždycky všem chutnají. Existuje však několik druhů fazolí, každé chutnají jinak a mají také jiné účinky na lidské tělo. My se dnes zaměříme na černé fazole.

Fazole v černé barvě

Černé fazole pocházejí z Jižní Ameriky, kromě karibské oblasti se pěstují také v Thajsku nebo v Číně. Skvěle se hodí do mexické kuchyně. Před vařením se namáčí osm až dvanáct hodin a vaří se přibližně hodinu a půl. Vařit je můžete například také v tlakovém hrnci, kde se doba vaření výrazně zkracuje.

Černé fazole mají masitou hustou strukturu a skvěle se hodí pro všechny vegetariánské pokrmy. V mexické kuchyni jí můžete přidat do burrita. Běžně je však můžete přidávat do zeleninových salátů, polévek, placiček, můžete černé fazole také zapéct, nahradit jimi maso v omáčce a podobně.

Příznivé účinky na lidské tělo

Černé fazole neboli také želví fazole mají vysoký obsah vlákniny, jde také o dobrý zdroj rostlinných bílkovin. Černé fazole mají, podle názvu, černou barvu a říká se, že čím tmavší barvu mají, tím jsou lépe stravitelnější a výraznější v chuti. Může jít o skvělé zahušťovadlo do zeleninových polévek či jiných pokrmů.

Černé fazole obsahují kvercetin a saponin, který pomáhá chránit srdce. Mezi jejich další výhody patří podporování pevnosti kostí. Umí také snižovat vysoký krevní tlak a to díky nízkému příjmu sodíku. Černé fazole obsahují také draslík, vápník a hořčík. Jsou také vhodné pro pacienty s cukrovkou.

Černé fazole navíc pomáhají také v prevenci srdečních chorob, prevenci rakoviny. Vzhledem k vysokému obsahu vlákniny působí zdravě na trávení, podporují pravidelné pohyby zažívacího traktu. Navíc vláknina pomáhá při regulaci hmotnosti.