Víte, proč je pro naše tělo důležitý hořčík?

salad-2756467_1280

Hořčík je minerál, bez něhož se naše tělo neobejde. Podílí se na celé řadě reakcí, které probíhají v našem těle a také se nachází v tkáních.

Na čem se hořčík podílí?

Na hořčíku jsou nějakým způsobem závislé všechny naše tělesné soustavy.

  • Pomáhá v boji proti stresu.
  • Podporuje činnost mozku a jeho funkcí.
  • Podporuje celkové zdraví a pohodu organismu.
  • Zlepšuje kvalitu spánku.
  • Pomáhá bojovat proti vzniku zánětů v organismu.
  • Je součástí detoxikačních procesů, díky kterým se z těla dostávají škodliviny, především pak těžké kovy, pesticidy a další toxické látky.
  • Podporuje syntézu glutathionu, což je jeden z nejvíce účinných antioxidantů.
  • Je důležitou částí energetického metabolismu, který funguje při svalové práci.

A to je pouze zlomek činností a aktivit, u kterých je hořčík nezbytně nutný.

Příznaky nedostatku hořčíku

Není úplně snadné zjistit, že tělo postrádá právě tento minerál. Mezi hlavní příznaky patří křeče a škubání ve svalech, nechutenství, brnění končetin, nespavost, deprese a úzkostné stavy, vysoký krevní tlak, migrény, únava.

Přírodní zdroje hořčíku

Ideální je, pokud tělo přijímá hořčík v přirozené podobě, ve stravě. Díky tomu se snáze vstřebá do těla.

 

Mezi dobré zdroje patří:

  • ovoce – banány, sušené meruňky, datle, jahody, maliny
  • luštěniny – čočka, hrách, černé fazole, soja
  • zelenina – špenát, tepelně upravený a neslaný artyčok, květák, kapusta, rajčata, avokádo, mangold
  • maso – kuřecí
  • ryby – candát, tuňák
  • ořechy v přírodní formě – mandle, piniová semínka, kešu ořechy, para ořechy
  • nápoje – přírodní šťávy (mrkvová, pomerančová, grapefruitová), červené víno v přiměřeném množství
  • semínka – dýňová
  • celozrnné pečivo
  • vejce
  • některé druhy mléčných výrobků
  • kvalitní hořká čokoláda
  • tofu
  • celozrnné obiloviny