Rostlinné oleje tvoří důležitou součást naší stravy

olive-oil-968657_1280

Pro výrobu rostlinných olejů se nejčastěji používají semena rostlin či zeleniny. Lze je použít na smažení, vaření, pečení nebo do zálivek na saláty a našemu tělu poskytují celou řadu prospěšných látek i zdravotních benefitů.

Výhody rostlinných olejů pro zdraví

Kromě toho, že jsou zdrojem omega-3 mastných kyseliny, vitamínů a minerálů, podporují naše zdraví.

Světlicový, slunečnicový či mandlový olej obsahují větší množství vitamínu E, který je potřeba pro ochranu a vývoj buněk v těle. Kromě toho podporuje imunitu, stimuluje trávicí soustavu a chrání některé naše orgány. Patří mezi ně oči, prsa, játra, varlata či kůže.

Druhy olejů

Rostlinných olejů je velké množství. Podívejte se na význam těch více známějších.

  • Kokosový olej

Omezuje vypadávání vlasů, zpomaluje procesy související s předčasným stárnutím, zvyšuje imunitu našeho těla. Lze jej používat jak pro vaření, tak i jako nosný olej při výrobě přírodní kosmetiky.

  • Slunečnicový olej

Obsahuje omega-6 mastné kyseliny, kyselinu olejovou a linoleovou, které pomáhají v boji proti obezitě, zvyšují imunitu a pomáhají předcházet příznakům menstruačního syndromu.

Vitamín E podporuje naši energii, zlepšuje zdraví kůže a vlasů a působí jako prevence proti srdečním obtížím. Kromě toho podporuje regeneraci kožních buněk.

  • Olivový olej

Obsahuje velké množství omega-3 mastných kyselin. Lze jej využít jak pro vaření, tak i při výrobě domácích kosmetických přípravků. Můžete si zakoupit různé druhy, nejčastěji je to panenský nebo extra panenský (lisovaný za studena).

  • Sezamový olej

Je bohatý na celou řadu minerálů (zinek, měď, vápník, hořčík), polynenasycené tuky a tyrosin (aminokyselina). Pomáhá zmírňovat záněty, zlepšuje naše zdravím podporuje metabolismus a snižuje výskyt stařeckých skvrn.