Také se vám nedaří usnout? Podívejte se, jak na to

koala-bear-min

Také paříte mezi ty, kdo postrádají kvalitní spánek a přemýšlíte nad tím, proč ne a ne usnout? Můžete vyzkoušet některé relaxační techniky, upravit si vhodně prostředí ložnice nebo se podívejte na tyto tipy.

Analyzujte svoji stravu

Některé potraviny podporují spánek, jiné jej naopak narušují.

  • Potraviny pro lepší spánek

Ovesné vločky podporují produkci inzulínu, který zvyšuje hladinu cukru a ta zase způsobuje ospalost. Kromě toho obsahují melatonin (spánkový hormon). Produkci inzulinu podporuje i celozrnný chléb. Dalším dobrým zdrojem melatoninu jsou čerstvé třešně. Mandle obsahují tryptofan a hořčík. Tyto látky pomáhají uvolňovat svaly a zklidňují nervy. Med dodá potřebné množství glukózy, ta naznačí mozku, že je potřeba vypnout. Serotonin (hormon štěstí) obsahuje tmavá čokoláda.

  • Potraviny zhoršující spánek

Tvrdé sýry obsahují velké množství tyraminu a aminokyselin, které zhoršují kvalitu spánku. Kajenský pepř patří mezi stimulanty a kromě toho může způsobovat pálení žáhy. Velké množství tyraminu obsahuje i průmyslově zpracované maso. Mléčná čokoláda obsahuje tyrosin, jež tělo přetváří na stimulant dopamin.

Aromaterapie pro uklidnění

Existuje celá řada bylinných extraktů a esenciálních olejů, které uklidní a uvolní naši mysl. Patří mezi ně pomerančový květ, heřmánek, růže, citronová tráva, či olej z chmele. Můžete je vyzkoušet jako přísadu do uklidňující kopele nebo do aromalampiček. Pokud je chcete používat přímo na kůži, je vhodné je zředit pomocný nosných olejů (jojobový, kokosový, hroznový či olivový).

Uklidňující čaje