Mořské řasy jsou zdrojem potravy nejen pro oceánské tvory

seaweed-2360116_1280

Jedlé mořské řasy se objevují podél skalnatých břehů celého světa. Největšími konzumenty jsou však asijské země mezi něž patří Japonsko, Korea nebo Čína. Jsou potravinou velmi univerzální a lze je využít v celé řadě pokrmů, salátů nebo koktejlů.

Rozdělují se podle barev a nejčastěji se konzumují Nori, Wakame Kombu či Chlorella.

Nori se nejčastěji používá pro přípravu sushi, z Wakame se připravuje salát, ale lze ji i vařit. Kombu je řasa s velmi silnou chutí, velmi často se nakládá nebo se využívá pro přípravu polévek a Chlorellu si můžete pořídit jako doplněk stravy.

Zdravotní přínosy

Mořské řasy obsahují celou řadu tělu prospěšných látek. Patří mezi ně vláknina, vitamíny,  minerály, antioxidanty a omega-3 mastné kyseliny. Naopak má malé množství tuků.

  • Jód

Jód   je látka potřebná pro správnou funkci štítné žlázy. Ta uvolňuje hormony kontrolující růst, energii, reprodukci a opravu poškozených látek.

  • Vitamíny

Mezi vitamíny, které se v řasách nacházejí, patří riboflavin, thyamin a vitamíny A, B12, C, E a K.

  • Minerály a stopové prvky

Kromě již výše zmíněného jodu je to železo, mangan, zinek, sodík, vápník či hořčík.

  • Antioxidanty

Tyto látky pomáhají v boji proti volným radikálům, které poškozují naše buňky. Také mohou způsobovat některé zdravotní obtíže mezi něž náleží srdeční choroby či diabetes.

  • Pomoc při hubnutí

Mořské řasy obsahují velké množství vlákniny a nemají žádné kalorie. Vláknina navozuje pocit sytosti a má pozitivní vliv na činnost trávicí soustavy.

  • Podpora srdce

Jednou z hlavních příčin úmrtí jsou celosvětově srdeční choroby. Mezi faktory, které jejich výskyt zvyšují, patří vysoká hladina cholesterolu, vysoký krevní tlak, nadváha, malá fyzická aktivita a kouření. Mořské řasy pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi.