Test

Minerály pro zdraví vašich vlasů

girl-1246525_1280

Pokud chceme, aby naše vlasy byly zdravé, lesklé a dokonale vyživené, je potřeba jim dodávat nejen živiny a vitamíny, ale také minerální prvky.

Minerály pro vlasy

Mezi minerály, které ovlivňují kvalitu našich vlasů, patří vápník, chrom, měď, jód, železo, hořčík, mangan, draslík, selen, křemík, síra a zinek.

  • Vápník

Tvoří základ pro zdravý růst našich vlasů. Nalezneme jej v mléčných výrobcích, sojovém tvarohu, rybách, pivovarských kvasnicích, čočce a sezamovém semínku. Také jej obsahují ořechy.

Příliš mnoho vápníku má negativní vliv na vstřebávání zinku a železa.

  • Chrom

Pomáhá předcházet hyper a hypoglykémii, které mohou být příčinou vypadávání vlasů. Nachází se v pivovarských kvasnicích, játrech, hovězím mase nebo pšeničném chlebu. Pokud jste alergičtí na kvasnice, užívejte jej jako doplněk stravy.

  • Měď

Omezuje vznik vlasových defektů. Nachází se ve většině zelené zelenině, v játrech, vejcích, kuřecím mase a obsahují ji i ořechy. Nadbytek způsobuje vypadávání nebo vysoušení vlasů.

  • Jód

Předchází vysoušení a vypadávání vlasů. Nachází se v rybách, česneku a mořských řasách.

  • Železo

Brání vypadávání vlasů. Obsahují jej játra, vejce, zrna, kuřecí maso, sušené plody a zelené druhy zeleniny.

Velký přísun železa může ovlivnit činnost jater a sleziny.

  • Hořčík

Podporuje zdravý růst vlasů. Obsahují jej zelená zelenina, zrna, ořechy, sojové klíčky, cizrna, ryby a pšeničné klíčky.

  • Mangan

Urychluje růst vlasů. Nalezneme jej v cereáliích, obilovinách, vejcích, avokádu, kuřecím mase, rybách, hrášku a semínkách.

  • Selen

Má pozitivní vliv na vlasovou pokožku. Nachází se v pivovarských kvasnicích, mase, rybách, zrnech a brokolici.

Nadbytek je jedovatý.

  • Křemík

Posiluje vlasy. Mezi potravinové zdroje patří mořské plody, sojové boby, zelená zelenina a rýže.

Nadbytek je jedovatý.

  • Zinek

Nedostatek se projevuje suchými vlasy a mastnou pokožkou. Nalezneme jej ve špenátu, slunečnicovém semínku, zrnech, pivovarských kvasnicích nebo tmavém mase.