Co dělat proti nadýmání

kopr

Nadýmání je nepříjemný zdravotní stav, který zajisté potkal každého z nás. Může nepříjemně ovlivnit nejen osobní, ale i pracovní život.

Příčin může být hned několik – konzumace potravin způsobujících nadýmání, nedostatek tekutin, zácpa či psychický stres. Dá se tento stav nějakým způsobem ovlivnit?

Potraviny vhodné a méně vhodné

Pokud máte tento problém omezte konzumaci těchto potravin – luštěniny, některé druhy zeleniny (zelí, květák, brokolice, švestky),čerstvé bílé pečivo a kynuté výrobky, uzeniny, houby, smažené a tučné potraviny, alkoholy a kyselé a sycené nápoje.

Do jídelníčku naopak zařaďte potraviny bohaté na draslík, který pomáhá regulovat rovnováhu tekutin. Jsou to především banány, mango, špenát, rajčata, ořechy nebo chřest.

Pečujte o trávicí soustavu

V našich střevech existuje, i bez našeho vědomí, celá řada parazitů (bakterie a houby), které můžeme odstranit pomocí očistné kúry.

Důležitá je i správná rovnováha střevní flóry, kterou můžeme upravit pomocí prebiotických a probiotických potravin a přípravků.

Méně sacharidů v odpoledních hodinách

Jde především o pečivo a těstoviny, které mohou způsobit zadržování vody, jež se projeví právě nadýmáním.

Vyhýbejte se syceným nápojům

Sycené nápoje (limonády, minerální vody) dráždí žaludek a jsou jednou z příčin nafouklého břicha.

Kromě toho větší množství oxidu uhličitého může zvýšit váš krevní tlak i srdeční rytmus. Také může dojít k osteoporóze.

Použijte přírodu

Do jídel můžete přidat celou řadu bylinek, které mohou nadýmání omezovat – jako koření či bylinné čaje můžete použít fenykl, majoránku, kmín, tymián, šalvěj, kopr nebo bazalku. Vhodný je též zázvor.

Bylinky obsahují silice a třísloviny, které urychlují trávení a brzdí tak hnilobným procesům ve střevech.

„První pomoc“ poskytne nálev z máty nebo třezalky.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení