Víte, jak se stravovat během těhotenství?

Všechny ženy ví, že během těhotenství je správné stravování velice důležité a že jídelníček by měl mít pestré, zdravé, ale lehké složení. Co by tedy v jídelníčku rozhodně nemělo chybět?

Dostatek kyseliny listové

Kyselina listová je důležitá pro krvetvorbu a má důležitý význam pro růst a vývoj plodu. V přirozené formě ji najdeme především v listové zelenině (špenát, brokolice, růžičková kapusta), kvasnicích či v játrech. Většina se jí však varem ničí, takže zeleninu je vhodné konzumovat v syrovém stavu. Její dostatek je zásadní ještě před početím a to i mužů.

Vláknina

Nejvíce ji najdeme v zelenině a ovoci, obilovinách a luštěninách. V případě jejího nedostatku zvyšte příjem jmenovaných složek a omezte přísun jednoduchých cukrů.

Dostatek železa v krvi

Železo je důležité pro pro správné krevní zásobení dítěte a prokrvení placenty. Nejvíce jej najdeme v libovém červeném mase, drůbeži a rybách. Pozor si však dejte na ryby mořské, které obsahují těžké kovy (makrela, mečoun, žralok). Máte – li rádi oříšky (samozřejmě v přírodní formě), dopřejte si pistácie, kešu, lískové ořechy, mandle či ořechy para. Ze semínek jsou vhodná slunečnicová či sezamová.

Vyšší potřeba vápníku

Vápník je důležitý nejen pro vaše kosti a zuby, ale také pro správný vývoj kostí a zubů dětských. Kromě mléka a mléčných výrobků se vápník nachází například i v oříšcích a semínkách. Důležitá je i pravidelná konzumace zeleniny kysané, která obsahuje vitamín K2 (směruje vápník do kostí).

Bílkoviny

Ovlivňují vývoj plodu. Kromě běžných potravin najdeme bílkoviny také v kvalitním bílém jogurtu, či čočce.

Vitamín C

Je samozřejmě důležitý pro podporu imunity, ale ne každý ví, že je také potřebný pro využití železa ze stravy. Ideální je jíst malou porci ovoce či zeleniny ke každému jídlu.

Vitamín D

Ten je důležitým základem pro tvorbu dětské kostní tkáně. Nejlépe se získává vystavováním kůže slunci, ale pozor – všeho s mírou.

Raději se vyhýbejte...

Ze svého jídelníčku raději vynechejte nepasterizované potraviny – sýry typu brie, feta, camembert, hermelín a sýry plísňové, nepasterizované džusy a jogurtové nápoje. Dále do této skupiny potravin patří tepelně neupravované živočišné potraviny. Pasterizace a tepelná úprava ničí choroboplodné zárodky, které by mohly mít negativní vliv na průběh těhotenství.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení