Oříšky jsou nejen pro veverky

Ořechy a oříšky jsou zdrojem kvalitních bílkovin a nenasycených tuků. Jejich obrovskou výhodou je kalorická vydatnost, obsah vitamínů a minerálů a velký podíl vlákniny.

Pozitivně působí na srdce a cévy, pomáhají regulovat krevní tlak i hladinu cholesterolu, podporují činnost nervové soustavy.

Konzumací vlašských ořechů posílíme zdraví vlasů, pokožky a nehtů. Jsou energeticky velice bohatou potravinou. Kyselina linolová, která je v nich obsažena, pozitivně ovlivňuje hladinu cholesterolu a podílí se na tvorbě nervové tkáně. Zinek ovlivňuje imunitní systém a podporuje hojivé procesy v organismu. Vitamín B5 je důležitý při tvorbě hormonů a má protistresové účinky. Melatonin podporuje kvalitní spánek.

Para ořechy

Para ořechy jsou bohatým zdrojem velmi zdravých tuků a vitamínů (A, některé z řady B, E a D). Velký význam má selen, který zabraňuje kornatění tepen. Kvalitní olej z para ořechů vyživí a revitalizuje pokožku a často se používá jako součást kosmetických přípravků.

Mandle

Mandle jsou velice oblíbené loupané i neloupané. Chrání lidský organismus před nemocemi srdce. Obsahují vlákninu a jsou skvělým zdrojem mononenasycených mastných kyselin. Mohou snižovat krevní tlak. Obsahují velké množství hořčíku, který jednak působí proti křečovým stavům, ale také pomáhá při přenosech nervových vzruchů a má vliv na dobrou funkci svalů. Stejně, jako další druhy ořechů, obsahují velké množství vlákniny a vitamín E (silný antioxidant).

Makadamové ořechy

Makadamové ořechy se používají (jako opékané) do různých nádivek, tak vynikne jejich chuť. Olej z nich lisovaný se využívá především v kosmetice.

Piniové oříšky

Piniové oříšky jsou vhodné do salátů a slaných rýžových jídel. Pomáhají při stresových stavech. Podílejí se na tvorbě nervové tkáně, pomáhají zvyšovat kapacitu spalování tělesného tuku.

Pekanové ořechy

Pekanové ořechy jsou oblíbené nejen pro kuchyni studenou, ale velice často se používají i pro pekařské účely. Jsou velice bohatým zdrojem tuků, mononenasycených kyselin, minerálních látek a vitamínů. Pomáhají snižovat hladinu cholesterolu, podporují tvorbu zrakového pigmentu, mají antioxidační účinky, podporují produkci hormonů, funkci svalů a nervové funkce.

Mějte však na paměti, že konzumace ořechů je zdravá pouze v případě, že je používáte v přírodní formě, nikoli pražené či solené.