Jak na bolavá záda

Bolesti zad jsou jeden z nejčastějších zdravotních problémů, se kterým se více či méně potýká asi každý z nás.Většina potíží spojených s bolestmi zad souvisí s oslabením především zádových svalů. Dalším faktorem, který má velký vliv na bolesti zad, jsou nadbytečná kila a nedostatek pohybu

Cvičení a pohyb

Nejen správné cvičení, ale i posilování zádových svalů vede k postupnému odstraňování bolestí. Posílené svaly lépe snášejí zátěž, která je na tělo přes den vyvíjena. Bez pohybu tuhnout také klouby a páteř.

Zdravé kosti a klouby

Ty podpoříme především zdravou stravou. Pravidelně zařazujte do svého jídelníčku ovesné vločky, které obsahují zinek potřebný na stavbu tkání. Tělu dodávejte správné množství bílkovin a vápníku.

Konzumujte omega 3 olej, který posiluje buněčné membrány a glukosamin sulfát posilující chrupavky a klouby. Vyhýbejte se konzumaci alkoholu.

Spánek

Proti bolestem zad můžete bojovat i během spánku a to především vhodným typem matrace. Ta by měla být pevná, ale pružná. Také hlava by neměla být příliš vysoko.

Vhodná obuv

I vhodná obuv má vliv na bolest zad. Pro dlouhodobé nošení nejsou vhodné nestabilní podpatky, ale ani boty s úplně rovnou podrážkou (žabky či baleríny). Důležité je správné vnitřní tvarování stélky, která by měla podpořit klenbu nohy. Samozřejmostí je pevný opatek, díky němuž se nebude pata při chůzi vychylovat.

Eliminujte stres

Stres způsobuje svalové napětí, které se projevuje bolestí zad, tuhnutí šíje a následnými bolestmi hlavy. Částečně můžete stres zmírnit relaxací, masážemi či vhodnými druhy cvičení.

Nesprávná podprsenka

I takováto zdánlivá maličkost může u žen způsobovat bolesti zad. Podprsenka by měla být těsně pod lopatkami, pouze v tom případě plní správnou funkci a nezpůsobuje zdravotní potíže.