I těhotné mohou sportovat

Budoucím maminkám cvičení a pohyb prospějí. Je ale potřeba jej upravit, neboť si zvykáte na rostoucí bříško, které vám omezuje některé pohybové aktivity. Také, obzvláště v druhé polovině těhotenství, začínáte být méně pohyblivá, především v oblasti trupu, hůře se vám udržuje rovnováha, někdy se zadýcháváte.

Pamatujte, že…

  • Pokud nejste zvyklá na pravidelné cvičení, nezačínejte s větší či pravidelnou fyzickou zátěží. Také se vyhýbejte větším otřesům.
  • >Nesportujte na doraz.
  • Pokud pociťujete slabost, či mdloby, ihned s cvičením přestaňte, doplňte tekutiny a odpočívejte.
  • Nevybírejte si sportovní aktivity, které zvyšují nitrobřišní tlak, neposilujte.
  • Vybírejte si takové sportovní aktivity, při kterých nehrozí pády či nárazy.
  • Intenzitu cvičení určuje vaše kondice.

Proč cvičit

Důvodů je hned několik – neobjevuje se tolik problémů s rychle přibývajícími kilogramy, budete mít více energie, zvýší se vám kondice, omezíte dýchavičnost. Pokud budete v dobré kondici, je to dobré i pro samotný porod, který bývá většinou snazší a kratší.

Vyzkoušejte třeba…

Sporty zaměřené na relaxaci těla i mysli – jóga, pilates, tai – či. Ve většině z nich naleznete i cvičení přímo pro těhotné, které klade důraz na dýchání a pomalý strečink.

Cvičení na míči – zde se jedná především o mírné pohupování, při kterém dochází k posilování břišních svalů. Toto cvičení vám také pomůže uvolnit napětí vznikající v oblasti pánve a trupu.

Plavání – kvůli možným infekcím se raději vyhýbejte přírodním nádržím a bazény volte podle typu úpravy vody. Ideální jsou bazény určené pro plavání těhotných. Vhodné je i cvičení ve vodě.

Chůze – půlhodinka svižné chůze denně vám zvýší kondičku, pomůže zmírnit otoky nohou a krásně si při ní provětráte i hlavu.

Mějte na paměti, že cvičíte proto, abyste se cítila dobře. Pokud tomu tak není, přestaňte a ke cvičení se vraťte později nebo další den.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení